RECIPE: VÁNOČNÍ ZDRAVÉ PERNÍČKY ♥

prosince 01, 2016

Podle tohoto receptu pečeme s mamkou už několik let. Nikdy nás tyto perníčky nezklamaly a věřím, že i vy s nimi budete spokojeni. :) Trošku jsem náš tradiční recept poupravila, aby se perníčky daly jíst téměř bez výčitek, což si myslím, že spousta z vás obzvlášť o Vánocích ocení.
INGREDIENCE:
600 g pohankové či jiné mouky
250 g třtinového cukru
200 g másla
6 lžic medu
2 lžíce holandského kakaa
3 vejce
1 kypřící prášek do perníku
Poleva: 1 bílek, 200g třtinového cukru,1 lžíce citronové štávy
 
POSTUP:
Všechny přísady smícháme a uhněteme tuhé těsto, to není třeba už nechávat odležet. Na lehce pomoučněném vále z něj vyválíme plát vysoký asi 5 milimetrů a vykrajujeme z něj jednotlivé figurky. Ty přeneseme na plech (není už třeba ho vymazávat tukem, protože těsto je samo o sobě dostatečně mastné a nepřilepí se.) Ve středně vyhřáté troubě perníčky upečeme a po vychladnutí zdobíme bílkovou polevou. Tu si připravíme pečlivým ušleháním bílku s cukrem a citronovou štávou. A máme hotovo. :)


S láskou Maky ♥



  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. Ahojky, mám dotaz :) Ty pouzivas pohankovou mouku klasickou nebo pohankovou mouku celozrnnou?(mám doma jen celozrnnou). A pak se chci zeptat, jak dlouho pernicky vydrží? A jsou stejně měkké jako ty klasické? :) Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já používám většinou jen klasickou pohankovou. :) Pokud máš doba ale jen celozrnnou můžeš použít i tu. :) Perníčky vydrží celkem dlouhou dobu cca měsíc a něco určitě, teda pokud je někdo nesní, jak u nás jsou, to jsou pak skoro hned pryč. :D Určitě měkké jsou, když bych je měla porovnat, nějaký markantní rozdíl bych v nich určitě nehledala. :)

      Vymazat
  2. To víííš to je moje ♥ pečení z pohankové mouky je super. Minulý rok jsem dělala rohlíčky pohankové a byly supeeer ♥ recept si píšu, děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsem taky zkoušela a u celé rodiny měly jen úspěch a byly hned pryč. :D Jsem ráda, že se recept líbí. :) Děkuji za komentář. :) ♥

      Vymazat
  3. Doma děláme perníčky uplně stejně :D Jsou moc dobré :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super :D akorát tedy moc dlouho nevydrží, alespon u nás, jelikož je každý hned sní. :D

      Vymazat
  4. Sice už mám klasické perníčky upečené, ale tyhle vypadají vážně dobře, nejspíš je zkusím aspon z půl dávky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti moc :) ♥ určitě vyzkoušej, nezklamou tě :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář. ♥